image_pdfنسخه pdfimage_printنسخه چاپی

سید محمود کمال آرا " زکریا " نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی

با لبخندی متمدنانه یا کاپشن عدالت محورانه و یا کلید مدبرانه؟ صندوق های انتخابات بیشتر با چه رنگی پر خواهند شد؟ کدام چهره یا جناح سیاسی بی آلایش تر است؟ کاندیدایی برنده است که ما از او وعده ی کمتری شنیده ایم یا کاندیدایی که او را در میدان عمل بیشتر دیده ایم؟ او با چه وعده هایی قرار است ما را در لیست آراء خود جای دهد؟

هر چه به روزهای های انتخابات نزدیک تر می شویم شاید صدا و تصویر سیاسی از دو رنگی به هفت رنگی برسد، گویی برخی چهره ها و جریانات سیاسی بار دیگر قلم شعار محورانه خود را برداشته و رنگین کمانی در آسمان سیاسی خواهند کشید. بنابراین کمی کلاه قضاوت و انتخاب را بالاتر گذاشته و به آسمان هفت رنگ انتخابات نگاه می کنیم.

به روزهای من گفتم و شما کرده بودی نزدیک خواهیم شد. روزهایی که قرار است چند چهره ی سیاسی شانه به شانه هم بنشیند و در زمان های معین خاطرات انقلابی و اجرایی خود را با یکدیگر مرور کنند و در نهایت اگر نتوانستند در این گفتگو از دیگری پیشی بگیرند، از  ناگفته هایی حرف بزنند که روزی قرار بود بعنوان اسرار نظام در سینه ی آنان بایگانی شود. اسراری که شاید بازگو کردنشان، آنان را در محضر ولی نعمتان انقلاب مکدر کند. همان صحبت هایی که با سلام و تحیت و درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا (ره) آغاز می شود و در نهایت به پشت بام بنیاد شهید و نامه های خمینی کبیر(ره) ختم می گردد. حرف هایی که پای خانواده ی یکدیگر را به میان کشیده و به آتش زیر خاکستر زبانه می زند. در یک حرکت خلاقانه و در میانه آن، تصویر معدن به صنعت توریسم تعبیر و تشبیه شده و سپس با یک حمله گاز انبری، از تمایل رقیب برای ارجح دانستن قطعنامه شورای حکام به قطعنامه شورای امنیت و یا بالعکس پرده برداری می شود. یکی سکوت کرده و به دوربین زل می زند و زمانش را در اختیار هم فکرش قرار می دهد و آن یکی به جای تشریح برنامه های چهار ساله خود، می آید تا در تایید هم حزبی خود یادآوری کند که: ((ملت ایران خاطرتان است که شب میخوابیدید و صبح بیدار میشدید نرخ ارز لحظه به لحظه تغییر میکرد؟ ما بودیم که ثبات به اقتصاد ایران آوردیم)) وکاندیدایی دیگر هم تریبون را اشغال  خواهد کرد تا در دادگاه عدل مردمی که همگان از رسانه ملی نظاره گر آن هستند، شاهد خودخوانده ی اعمال اجرایی دوستانش باشد و از طرف حزب خویش وکالت گرفته که چگونه و در چه زمانی به نفع آن یکی کناره گیری کند. ادامه در فصلنامه شماره ۱۲٫٫

 

 

Created with Visual Composer